Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Algemeen Bestuur DG&J overig

donderdag 30 oktober 2025

14:00 - 16:00
Locatie

Dordrecht, Duurzaamheidsfabriek, Leerparkpromenade 50

Voorzitter
H. van der Linden
Agenda documenten

Agendapunten

  1. 01

  2. 02
    Ingekomen en uitgaande stukken/Mededelingen en ontwikkelingen in de portefeuilles
  3. 02.a

  4. 03
    DG&J ALGEMEEN
  5. 03.1
    DG&J - Besluitvormend
  6. 03.1.a

  7. 03.1.b

    Gemeenten hebben hun zienswijzen geven op de voorgenomen begrotingswijziging SOJ en de daaraan verbonden hogere gemeentelijke bijdragen van € 8,1 miljoen. In hun zienswijzen hebben alle gemeenten hiermee ingestemd. Gemeenten hebben in hun zienswijzen aandacht gevraagd voor hun financiële positie en DG&J gevraagd zoveel mogelijk bij te dragen aan kostenbeheersing, onder meer bij de invulling van contractmanagement. In de nota van reactie is aangegeven dat de DG&J hier graag vanuit zijn rol aan bijdraagt en zich hiervoor inzet.

  8. 03.1.c

    De bestuursrapportage (burap) heeft als doel het Algemeen Bestuur (AB) te informeren welke afwijkingen er zijn en welke er naar verwachting komen ten opzichte van het vastgestelde beleid en de programmabegroting 2025. Tevens wordt de burap gebruikt om de (financiële) afwijkingen ten opzichte van de begroting te duiden en zo nodig begrotingswijzigingen voor te stellen.

  9. 03.1.d

    In de 8e wijziging van de gemeenschappelijke regeling DG&J (hierna: GR DG&J) is - in navolging van de wijziging van de Wet gemeenschappelijke regelingen – opgenomen, dat het algemeen bestuur kan besluiten om het functioneren van de regeling periodiek te evalueren. De gemeenteraad van Papendrecht heeft de besluitvorming over het verlenen van toestemming aan het college voor het vaststellen van de 8e wijziging van de GR DG&J, opgeschort. De reden hiervoor is dat de gemeenteraad wil dat het algemeen bestuur eerst een concreet evaluatieplan vaststelt, waar de raden kennis van hebben kunnen nemen.

  10. 03.1.e

    De gemeentewet (artikel 212 en 213) schrijft voor dat het verplicht is om een financiële verordening te hebben. In de gemeenschappelijke regeling (artikel 34) is opgenomen dat het Algemeen Bestuur de financiële verordening (artikel 212) vaststelt. Onze financiële verordening is op 11 juli 2024 vastgesteld. Wij stellen nu voor om artikel 6.2 (Verantwoordings- en rapportagegrens) te wijzigen op basis van wijziging in Besluit begroting en verantwoording provincies en gemeenten.
    Dit voorstel betreft een technische aanpassing van de financiële verordening.

  11. 03.1.f

    Het laatste controleprotocol is in werking getreden op 1 januari 2023. Wij stellen nu voor om de goedkeuringstoleranties te wijzigen op basis van wijziging in Besluit begroting en verantwoording provincies en gemeenten.
    Dit voorstel betreft een technische aanpassing van het controleprotocol GR DG&J.

  12. 03.2
    DG&J - Opiniërend
  13. 03.3
    DG&J - Ter informatie
  14. 04
    GEMEENSCHAPPELIJKE GEZONDHEIDSDIENST
  15. 04.1
    GGD - Besluitvormend
  16. 04.2
    GGD - Opiniërend
  17. 04.3
    GGD - Ter informatie
  18. 05
    LEERPLICHT EN VOORTIJDIG SCHOOLVERLATEN
  19. 05.1
    LVS - Besluitvormend
  20. 05.2
    LVS - Opiniërend
  21. 05.3
    LVS - Ter informatie
  22. 06
    SERVICE ORGANISATIE JEUGD
  23. 06.1
    SOJ - Besluitvormend
  24. 06.2
    SOJ - Opiniërend
  25. 06.3
    SOJ - Ter informatie
  26. 07
    VEILIG THUIS
  27. 07.1
    LVS - Besluitvormend
  28. 07.2
    LVS - Opiniërend
  29. 07.3
    LVS - Ter informatie
  30. 08
    Rondvraag
  31. 09
    Kabinetsdeel wordt niet gepubliceerd
  32. 10
    Sluiting