- Locatie
Dordrecht, Meetinghouse, Johan de Wittstraat 2, conferentieruimte
- Voorzitter
- H. van der Linden
- Agenda documenten
Agendapunten
-
01
Bijlagen
-
02Ingekomen en uitgaande stukken/Mededelingen en ontwikkelingen in de portefeuilles
-
02.a
Bijlagen
-
03DG&J ALGEMEEN
-
03.1DG&J - Besluitvormend
-
03.1.a
Bijlagen
-
03.1.b
Gemeenten hebben hun zienswijzen uitgebracht op de begrotingswijziging SOJ en begrotingswijzigingen indexatie Jong JGZ 2024 en 2025 bij de eerste bestuursrapportage (burap). Voor vier gemeenten is gewerkt met een concept zienswijze. De vaststelling van deze zienswijzen zal voor het volgende AB plaatsvinden en dan zal de definitieve reactie worden bijgevoegd.
Bijlagen
-
03.1.c
De bestuursrapportage (burap) heeft als doel het Algemeen Bestuur (AB) te informeren welke afwijkingen er zijn en welke er naar verwachting komen ten opzichte van het vastgestelde beleid en de programmabegroting 2024. Tevens wordt de burap gebruikt om de (financiële) afwijkingen ten opzichte van de begroting te duiden en zo nodig begrotingswijzigingen voor te stellen.
Bijlagen
-
03.1.d
De voorgaande twee kalenderjaren hebben de kosten van Jeugdhulp zich gestabiliseerd. In de 1e bestuursrapportage 2024 is gerapporteerd dat aan deze stabilisatie een einde is gekomen en het jeugdhulpgebruik weer groeide met 6,0%. Uit de tweede bestuursrapportage blijkt dat de groei sterk is afgevlakt en de aanvullende groei ten opzichte van de eerste bestuursrapportage 0,4% bedraagt.
Gezien de structurele doorwerking van deze cumulatieve groei (6,5%) wordt een begrotingswijziging voorgelegd voor 2025 van € 9,1 mln. (5,8%). Hierin zijn tevens de verwachte vrijval oude jaren en rentebaten (niet opgenomen in primaire begroting), alsmede het voorgelegde besluit van De Break (kleinschalige woonvoorzieningen) voor 2025 meegenomen. De gemeentelijke bijdragen stijgen met € 8,8 mln. (5,7%). Het verschil met de begrotingswijziging betreft rentebaten.
Bijlagen
-
03.2DG&J - Opiniërend
-
03.3DG&J - Ter informatie
-
03.3.e
De DG&J legt jaarlijks verantwoording af over de door haar verantwoorde lasten en baten via de jaarrekening. De accountant BDO toetst op een getrouw beeld en geeft hierbij een controleverklaring af. Naast deze reguliere accountantscontrole is de DG&J verplicht om een separate controleverklaring af te leggen over de gemaakte meerkosten samenhangend met de inzet in het kader van de COVID-19 bestrijding. Dit voor zover deze onder de meerkostenregeling c.q. uitloop van de meerkostenregeling COVID-19 worden verantwoord. Dit is een vereiste vanuit het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Bijlagen
-
04GEMEENSCHAPPELIJKE GEZONDHEIDSDIENST
-
04.1GGD - Besluitvormend
-
04.2GGD - Opiniërend
-
04.3GGD - Ter informatie
-
05LEERPLICHT EN VOORTIJDIG SCHOOLVERLATEN
-
05.1LVS - Besluitvormend
-
05.2LVS - Opiniërend
-
05.3LVS - Ter informatie
-
06SERVICE ORGANISATIE JEUGD
-
06.1SOJ - Besluitvormend
-
06.2SOJ - Opiniërend
-
06.3SOJ - Ter informatie
-
07VEILIG THUIS
-
07.1LVS - Besluitvormend
-
07.2LVS - Opiniërend
-
07.3LVS - Ter informatie
-
08Rondvraag
-
09Kabinetsdeel wordt niet gepubliceerd
-
10Sluiting