Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Algemeen Bestuur DG&J overig

donderdag 7 november 2024

14:00 - 16:00
Locatie

Dordrecht, Meetinghouse, Johan de Wittstraat 2, conferentieruimte

Voorzitter
H. van der Linden
Agenda documenten

Agendapunten

  1. 02
    Ingekomen en uitgaande stukken/Mededelingen en ontwikkelingen in de portefeuilles
  2. 02.a

  3. 03
    DG&J ALGEMEEN
  4. 03.1
    DG&J - Besluitvormend
  5. 03.1.a

  6. 03.1.c

    De bestuursrapportage (burap) heeft als doel het Algemeen Bestuur (AB) te informeren welke afwijkingen er zijn en welke er naar verwachting komen ten opzichte van het vastgestelde beleid en de programmabegroting 2024. Tevens wordt de burap gebruikt om de (financiële) afwijkingen ten opzichte van de begroting te duiden en zo nodig begrotingswijzigingen voor te stellen.

  7. 03.1.d

    De voorgaande twee kalenderjaren hebben de kosten van Jeugdhulp zich gestabiliseerd. In de 1e bestuursrapportage 2024 is gerapporteerd dat aan deze stabilisatie een einde is gekomen en het jeugdhulpgebruik weer groeide met 6,0%. Uit de tweede bestuursrapportage blijkt dat de groei sterk is afgevlakt en de aanvullende groei ten opzichte van de eerste bestuursrapportage 0,4% bedraagt.


    Gezien de structurele doorwerking van deze cumulatieve groei (6,5%) wordt een begrotingswijziging voorgelegd voor 2025 van € 9,1 mln. (5,8%). Hierin zijn tevens de verwachte vrijval oude jaren en rentebaten (niet opgenomen in primaire begroting), alsmede het voorgelegde besluit van De Break (kleinschalige woonvoorzieningen) voor 2025 meegenomen. De gemeentelijke bijdragen stijgen met € 8,8 mln. (5,7%). Het verschil met de begrotingswijziging betreft rentebaten.

  8. 03.2
    DG&J - Opiniërend
  9. 03.3
    DG&J - Ter informatie
  10. 03.3.e

    De DG&J legt jaarlijks verantwoording af over de door haar verantwoorde lasten en baten via de jaarrekening. De accountant BDO toetst op een getrouw beeld en geeft hierbij een controleverklaring af. Naast deze reguliere accountantscontrole is de DG&J verplicht om een separate controleverklaring af te leggen over de gemaakte meerkosten samenhangend met de inzet in het kader van de COVID-19 bestrijding. Dit voor zover deze onder de meerkostenregeling c.q. uitloop van de meerkostenregeling COVID-19 worden verantwoord. Dit is een vereiste vanuit het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

  11. 04
    GEMEENSCHAPPELIJKE GEZONDHEIDSDIENST
  12. 04.1
    GGD - Besluitvormend
  13. 04.2
    GGD - Opiniërend
  14. 04.3
    GGD - Ter informatie
  15. 05
    LEERPLICHT EN VOORTIJDIG SCHOOLVERLATEN
  16. 05.1
    LVS - Besluitvormend
  17. 05.2
    LVS - Opiniërend
  18. 05.3
    LVS - Ter informatie
  19. 06
    SERVICE ORGANISATIE JEUGD
  20. 06.1
    SOJ - Besluitvormend
  21. 06.2
    SOJ - Opiniërend
  22. 06.3
    SOJ - Ter informatie
  23. 07
    VEILIG THUIS
  24. 07.1
    LVS - Besluitvormend
  25. 07.2
    LVS - Opiniërend
  26. 07.3
    LVS - Ter informatie
  27. 08
    Rondvraag
  28. 09
    Kabinetsdeel wordt niet gepubliceerd
  29. 10
    Sluiting